საქართველოში მსუბუქი ავტომობილების იმპორტი 48.1%-ით შემცირდა. შემცირებულია ექსპორტის ზრდის ტემპიც და 2024 წლის იანვარში 7.4% შეადგინა. მიუხედავად იმისა, რომ ავტომობილები კვლავ ექსპორტ-იმპორტის სიის სათავეშია, კლების ტენდენცია პანდემიის შემდეგ პირველად დაფიქსირდა.
იმპორტის კლების ერთ-ერთი ფაქტორი, შესაძლოა 2024 წლის 1 იანვრიდან, საქართველოში 2013 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვას უკავშირდებოდეს, რომლის თანახმადაც, ქვეყანაში ვერ დარეგისტრირდება ავტომობილი, რომლის ემისიის სტანდარტიც ევრო 5 ნორმას ვერ აკმაყოფილებს. კიდევ ერთი ფაქტორი, რასაც შეიძლება გავლენა მოეხდინა ავტომობილების იმპორტზე სანქციებია.
სტატისტიკის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების თანახმად, საქართველოში იანვრის 1 მილიარდიან იმპორტში ავტომობილების წილი 10.1% იყო. ჯამში ქვეყანაში 101.4 მლნ აშშ დოლარის ავტომობილები შემოვიდა.
TOP-10 ქვეყანა, საიდანაც იანვარში საქართველომ ავტომობილები იყიდა:
რაც შეეხება ექსპორტს, რომელიც იანვარში $338 მილიონზე მეტი იყო, საიდანაც 112 მლნ დოლარის ღირებულების ავტომობილები იყო. ავტომობილების ექსპორტი გასული წლის იანვრის მაჩვენებელს 7.4%-ით აღემატება. ამგვარად საექსპორტო საქონლის ჩამონათვალში ავტომობილების რეექსპორტრმა 33.1%-ით პირველი ადგილი დაიკავა. საექსპორტო ქვეყნების რეიტინგი კი ასეთია:
აღსანიშნავია, რომ გასული წლის სექტემბერში, საქართველო შეუერთდა სანქციებს, რომლის მიხედვითაც, რუსეთში მსუბუქი ავტომობილების რეექსპორტი აიკრძალა. გასულ წელის იანვარში კი, საქართველოდან რუსეთში რეექსპორტზე 7 მლნ-ს ავტომობილები გადაიყიდა.
ამასთან, იაპონიიდან შემცირებული იმპორტის მიზეზი შესაძლოა, წითელი ზღვის კრიზისიც იყოს, რომლის გამოც, აზიიდან ევროპაში საქონლის მიწოდების დრო საშუალოდ 15 დღით, ხოლო ტარიფები 400%-ით გაიზარდა.