პეტრე ცისკარიშვილი - სანქცირებული კადრების გვერდზე გაწევით, ქვეყანაში თვისობრივად არაფერი შეიცვლება
SSU strikes again: Crimean Bridge hit underwater in third attack
უკრაინის უსაფრთხოების სამსახურმა ყირიმის ხიდის საყრდენები ააფეთქა
თამარ ჩერგოლეიშვილი - თვითმმართველობის არჩევნებში მონაწილეობა ნიშნავს წინააღმდეგობის კაპიტულაციას
მარტა კოსი - საქართველო ნათელი შეხსენებაა, რომ შესაძლოა, ევროკავშირის გზაზე უკუსვლა მოხდეს
მარტა კოსი - პირველად ისტორიაში, ჩვენს გაფართოების პროცესს გარე დესტრუქციული ძალები უპირისპირდებიან
თიბისი ლიზინგის მხარდაჭერით ლოგისტიკის სექტორის საერთაშორისო გამოფენა და ფორუმი გაიმართება
თიბისის მხარდაჭერით ხელოვნური ინტელექტის ეროვნული ოლიმპიადის გამარჯვებულები, ჩინეთში, საერთაშორისო ოლიმპიადაზე იასპარეზებენ

2024 წლის იანვარში ავტომობილების იმპორტი 48.1%-ით შემცირდა

19.02.2024 ნახვები: 818

საქართველოში მსუბუქი ავტომობილების იმპორტი 48.1%-ით შემცირდა. შემცირებულია ექსპორტის ზრდის ტემპიც და 2024 წლის იანვარში 7.4% შეადგინა. მიუხედავად იმისა, რომ ავტომობილები კვლავ ექსპორტ-იმპორტის სიის სათავეშია, კლების ტენდენცია პანდემიის შემდეგ პირველად დაფიქსირდა.

იმპორტის კლების ერთ-ერთი ფაქტორი, შესაძლოა 2024 წლის 1 იანვრიდან, საქართველოში 2013 წლამდე გამოშვებული ავტომობილების იმპორტის შეზღუდვას უკავშირდებოდეს, რომლის თანახმადაც, ქვეყანაში ვერ დარეგისტრირდება ავტომობილი, რომლის ემისიის სტანდარტიც ევრო 5 ნორმას ვერ აკმაყოფილებს. კიდევ ერთი ფაქტორი, რასაც შეიძლება გავლენა მოეხდინა ავტომობილების იმპორტზე სანქციებია.

სტატისტიკის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებული მონაცემების თანახმად, საქართველოში იანვრის 1 მილიარდიან იმპორტში ავტომობილების წილი 10.1% იყო. ჯამში ქვეყანაში 101.4 მლნ აშშ დოლარის ავტომობილები შემოვიდა.

TOP-10 ქვეყანა, საიდანაც იანვარში საქართველომ ავტომობილები იყიდა:

  1. აშშ - $61.2 მლნ (4 722 ერთეული); კლება წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან 63.7%;
  2. იაპონია - $13.1 მლნ (634 ერთეული); კლება 159%;
  3. გერმანია - $11.09 მლნ (459 ერთეული); ზრდა 95.4%;
  4. ჩინეთი - $2.1 მლნ (176 ერთეული); ზრდა 124%;
  5. სამხრეთ კორეა - $1.7 მლნ (153 ერთეული); კლება 13.9%;
  6. გაერთიანებული სამეფო - $1.5 მლნ (20 ერთეული); ზრდა 4.2%;
  7. იტალია -$1.3 მლნ (25 ერთეული); კლება 11.7%;
  8. ფინეთი - $1.1 მლნ (77 ერთეული); ზრდა 19%;
  9. რუმინეთი - $1.1 მლნ (75 ერთეული); ზრდა 19%;
  10. თურქეთი - $1 მლნ (21 ერთეული); კლება 79.5%.

 

რაც შეეხება ექსპორტს, რომელიც იანვარში $338 მილიონზე მეტი იყო, საიდანაც 112 მლნ დოლარის ღირებულების ავტომობილები იყო. ავტომობილების ექსპორტი გასული წლის იანვრის მაჩვენებელს 7.4%-ით აღემატება. ამგვარად საექსპორტო საქონლის ჩამონათვალში ავტომობილების რეექსპორტრმა 33.1%-ით პირველი ადგილი დაიკავა. საექსპორტო ქვეყნების რეიტინგი კი ასეთია:

  1. ყირგიზეთი - $45,303 მლნ (1 317 ერთეული);
  2. ყაზახეთი - $33,944 მლნ (2 419 ერთეული);
  3. აზერბაიჯანი - $17,494 მლნ (847 ერთეული);
  4. სომხეთი - $9,399 მლნ (591 ერთეული);
  5. ტაჯიკეთი - $2,108 მლნ (120 ერთეული).

აღსანიშნავია, რომ გასული წლის სექტემბერში, საქართველო შეუერთდა სანქციებს, რომლის მიხედვითაც, რუსეთში მსუბუქი ავტომობილების რეექსპორტი აიკრძალა. გასულ წელის იანვარში კი, საქართველოდან რუსეთში რეექსპორტზე 7 მლნ-ს ავტომობილები გადაიყიდა.

ამასთან, იაპონიიდან შემცირებული იმპორტის მიზეზი შესაძლოა, წითელი ზღვის კრიზისიც იყოს, რომლის გამოც, აზიიდან ევროპაში საქონლის მიწოდების დრო საშუალოდ 15 დღით, ხოლო ტარიფები 400%-ით გაიზარდა.

BM.GE

ყველას ნახვა
ყველას ნახვა